Makan Petang

Lanje sikit gambar penghuni reban

Beriye pasang pagar,ayamnye keluar jugak..😂

Bela ayam kampung kena lepas bebas,bagi dia makan rumput segar. Banyak serangga bawah sawit ni,jimat la kos makan dia.bagi sisa dapur je x cukup,kalau bela sekor dua boleh la.kira2 ada 100 ekor jugak campur anak2 ayam..dulu aku bagi dedak,tak tahan der..dedak naik harga aku tabur jagung je..umah aku pulak jauh dari kedai makan,kalau x blh jugak bagi sisa2 kedai.kompom gemok2 sihat2 ayam aku.

Ala aku pasang pagar tu bukan apa,babi hutan kat tempat aku ni suka merayap dekat2 rumah.itu hari habis itik aku 4 ekor kena bedal,aku pagar pakai jaring itam tu.selamba dia langgar,itik x keluar dia pulak yg masuk..aku betulkan balik pagarnye seminggu lepas tu sekor lagi masuk,sekarang aku pagar pakai zink je tempat itik tu.nak lepas x boleh,abis batang pokok pisang kat rumah ni dia bedal.

Tapi masalah bila pagar keliling ni anak2 ayam pulak dah keluar x pandai  cari pintu masuk,bengong..aku la tiap malam kena kutip mana yang tertinggal kat luar

Leave a comment